ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

 

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΟΛΑΩΝ                   

 

«ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Μολάων

Νικόλαος Παπαδάκης υπεύθυνος ΚΠΕ, Μαρία Μυλωνά αναπλ. υπεύθυνη ΚΠΕ, Ευαγγελία Λέντζα, Νεκτάριος Μαστορόπουλος, Φωτεινή Πούλου, μέλη Παιδαγωγικής Ομάδας ΚΠΕ Μολάων

 

ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ;

Η στήριξη των τοπικών προϊόντων, είναι αποφασιστικής σημασίας για την βιωσιμότητα και την αειφορία. Η οικονομική, η περιβαλλοντική και πολιτιστική διάσταση του θέματος, μας αφορά όλους ως υπεύθυνους πολίτες και καταναλωτές.

   Όλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι οι επιλογές μας, είναι εκείνες που θα καθορίσουν το μέλλον μας και το μέλλον του κόσμου μας.

   Το ΚΠΕ Μολάων θέλοντας να συμβάλει στο μεγάλο αυτό θέμα, στα πλαίσια της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, εκπόνησε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σκοποί του προγράμματος

  • Η κατανόηση των ωφελειών που προκύπτουν από την παραγωγή και κατανάλωση τοπικών προϊόντων, για την τοπική και την βιώσιμη ανάπτυξη
  • Η ευαισθητοποίηση και η γνωριμία με τα τοπικά μας προϊόντα και τις ιδιαιτερότητές τους
  • Η αποδοχή της αναγκαιότητας της συνειδητής κατανάλωσης,  προς χάριν της βιωσιμότητας και αειφορίας των φυσικών πόρων.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν για τα προϊόντα που παράγονται στην περιοχή, από τα ιστορικά χρόνια μέχρι και σήμερα
  • Να μάθουν για τις  επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και ασχολούνται με την μεταποίηση και προώθηση τοπικών προϊόντων
  • Να ενημερωθούν για τα παραδοσιακά και ιστορικά προϊόντα της περιοχής και τις ιδιαίτερες διαδικασίες παραγωγής τους
  • Να μάθουν για τα προϊόντα ΠΟΠ, ΠΓΕ της περιοχής και γενικά για τα ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα και πως αυτά αποκτούν υπεραξία
  • Να κατανοήσουν την συμβολή της τοπικής παραγωγής, στην απασχόληση και  γενικά στην τοπική ανάπτυξη.
  • Να κατανοήσουν  τη σχέση της τοπικής παραγωγής και τοπικής κατανάλωσης, με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων και την αειφόρο ανάπτυξη
  • Να συνδέσουν την κατανάλωση τοπικών και ποιοτικών προϊόντων με την υγεία και τη μακροζωία
  • Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια για την αειφορία
  • Να διασταυρώσουν δεδομένα, να συγκρίνουν και να βγάλουν συμπεράσματα, καθώς και να προτείνουν ιδέες για την επίλυση προβλημάτων
  • Να αποκομίσουν εμπειρίες μέσα από τις ομάδες εργασίας, αναπτύσσοντας κλίμα συνεργασίας, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης.
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την καινοτομία, μέσα από τις καλλιτεχνικές τους εκφράσεις (φτιάξιμο αφισών, διάφορες εικαστικές δημιουργίες, ποίηση, φωτογραφία, χρήση της τεχνολογίας )
  • Να καταγράψουν οι μαθητές, σε ένα εγχειρίδιο που ονομάζουμε «Η βίβλος των τοπικών μας προϊόντων», προϊόντα της περιοχής, παλαιότερα ή σήμερα, τρόπους παρασκευής και μεταποίησης, παραδοσιακές συνταγές κλπ καθώς και όσες τοπικές επιχειρήσεις γνωρίζουν, με προοπτική το υλικό αυτό όταν ολοκληρωθεί να δημοσιευτεί ως ένας χρηστικός οδηγός τοπικών και παραδοσιακών προϊόντων, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει.
  • Να τοποθετηθούν θετικά ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, προσβλέποντας στην αειφόρο ανάπτυξή του τόπου μας.

 

Φύλλα Εργασίας