Πλύτρα

Σκοπός του προγράμματος

Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τη σύνδεση – εξάρτηση του ανθρωπογενούς από το φυσικό περιβάλλον, μέσα σε μια ιστορική διαδρομή δύο χιλιετηρίδων, εστιάζοντας κυρίως στον τελευταίο αιώνα και την σύγχρονη εποχή.

Το πρόγραμμα θα ακολουθήσει την μεθοδολογία του Περιβαλλοντικού Μονοπατιού και την μέθοδο των συνεντεύξεων (καταγραφής στοιχείων από κατοίκους).

Στόχοι του προγράμματος

Γνωστικοί

Η γνωριμία των μαθητών με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του παραθαλάσσιου οικισμού.

Αισθητικοί

Δημιουργία στενής σχέσης με τη φύση με την μεσολάβηση των αισθήσεων.

Κοινωνικοί

Η ανάπτυξη υπεύθυνων στάσεων σε συγκεκριμένα θέματα – προβλήματα της περιοχής.

Περιεχόμενα

  • Πλύτρα – Λίγα λόγια για τον οικισμό.
  • Αρχαιολογικό – Ιστορικό παρελθόν.
  • Η διαδρομή μας.
  • Άνεμοι και θάλασσα.
  • Τρόποι Αλιείας.
  • Πληροφορίες για τη συκιά.

Οι φάσεις του προγράμματος

Στάδιο 1

  • Άφιξη των μαθητών στο χώρο του ΚΠΕ Μολάων και γνωριμία με τους υπευθύνους εκπαιδευτικούς.
  • Ενημέρωση των συνοδών εκπαιδευτικών και των μαθητών τους για το πρόγραμμα και τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν.
  • Προβολή διαφανειών, χωρισμός σε ομάδες, παράδοση των φακέλων με το ενημερωτικό υλικό, τα φύλλα εργασίας και τα φύλλα αξιολόγησης.

Στάδιο 2

  • Αναχώρηση από το ΚΠΕ Μολάων.
  • Κατά τη διαδρομή μέσα από τον κάμπο του Ασωπού θα παρατηρήσουν τις καλλιέργειες και θα ενημερωθούν για τα αγροτικά προϊόντα της περιοχής.
  • Άφιξη στην Πλύτρα. Έναρξη πορείας από την Παχιά Άμμο, στάση στο λιμάνι και κατάληξη στον αρχαιολογικό χώρο της Βυθισμένης Πολιτείας (Κοκκινιές).
  • Μετάβαση στο χώρο της Συκικής (στην Πλύτρα) όπου θα γίνει ενημέρωση για τις δραστηριότητες των κατοίκων (επεξεργασία του σύκου, ψάρεμα, κ.λπ.) από κατοίκους.
  • Συμπλήρωση φύλλων εργασίας.

Στάδιο 3

  • Επιστροφή στο ΚΠΕ.
  • Οι ομάδες σε ξεχωριστούς χώρους ζωγραφίζουν, συμπληρώνουν παζλ, κάνουν θεατρικό παιχνίδι, εργάζονται δημιουργικά με το υλικό που έχουν αντλήσει από τη βιωματική προσέγγιση του χώρου και εξάγουν συμπεράσματα ή διατυπώνουν προβληματισμούς.
  • Ολομέλεια των ομάδων και παρουσίαση των έργων τους.
  • Αξιολόγηση.

Gallery